Friday 19 February 2016

Misi Postpone!!

Masa terus berlalu dah masuk tahun 2013. Aku sibuk dengan tugasan aku, Joe pula macam biasa sibuk di bengkel keretanya. Kekangan masa membuatkan misi Ride Semenanjung Malaysia terpaksa dilupakan seketika. "Postpone dulu la nampaknya mat, keje pun menimbun nih haha.." kata Joe. Nampak gaya macam tu la, takpe fokus pada keperluan dulu walaupun perasaan membuak-muak nak ride hehe..

Demi tugasan & bisnes yang aku jalankan ketika itu, terpaksa beli sebuah kereta. Yelah, macam mana nak angkut barang guna motor. Kereta yang sedia ada isteri nak guna. Survey punya survey dapatlah sebijik Proton Satria 1.6 (A), harga agak murah sebab gearbox dah kong, roadtax pun dah lama mati & keadaan memang tak hensem langsung!! Komen Joe bila tengok Satria yang aku beli ni "Oit ni kereta ke apa yang ko beli ni" Hahahaha..

Otai alignment Husin Kg Jawa in action

Sebenarnya Ijal yang beli kereta ni. Selang sehari dapat pula Satria lain yang berkondisi on the road. Memang dia jadi king Satria masa tu sebab entah bape kali dia beli, jual, beli, jual!! Meniaga katanya haha.. Satria biru ni pula kena modal lebih sikit, so lama jugak la aku sadaikan kat rumah. Slow-slow buat lah. Akhirnya siaplah untuk kegunaan harian & kerja-kerja mengangkut barang hihi..


Biar tak laju janji selesa & sedap mata memandang
Dari kategori kereta tersadai, siap juga akhirnya walaupun tak cukup puas. Cukuplah tu kalau dilayan terus tak boleh berhenti. Si kuning ni lah aku bawa ke hulu ke hilir buat kerja, tapi tak lah jauh mana cuma dalam Lembah Klang je. Ada la 2-3 kali jauh sikit perginya, follow Hamka pergi drag kat Melaka & Perak.

Bila dah sibuk dengan kereta, LC aku pun tersadai. Bila bekerja sendiri ni cabaran menguruskan kewangan tu agak tinggi. Sampai satu tahap nak guna modal, memang tak fikir benda lain lah. Nak meminjam kawan-kawan untuk modal berniaga memang aku jauhkan sama sekali. Memang tak suka meminjam kecuali kalau dah terdesak. Maka akhirnya terpaksa lah aku ceraikan si LC huhu.. Alhamdulillah sampai hari ni masih berkhidmat dengan cemerlang bersama owner baru yang kerja di KLIA..

Hari terakhir bersama, lama sangat sadai sampai luntur kaler jadi putih hahaha

No comments:

Post a Comment