Friday 19 February 2016

Pencetus Idea

Dalam sibuk bekerja, ada juga la masa mengeteh dengan kawan-kawan. Salah sorangnya kawan sekolah menengah nama Joe @ Ntot. Joe ni kaki pancing, segala lubuk, hutan, laut semua dia redah. Takat kolam tu celah gigi je hehe.. Ntah mana datang angin tiba-tiba keluar idea..

"Mat, jom ride, aku gian la lama tak ride"
"Nak pergi mana?"
"Pangkor jom, jalan-jalan ambil angin pulau"

Joe sampai hari ni masih gagal memancing aku untuk join dia memancing hahaha..
Hahaha.. macam best je kan. Joe ni masa zaman belajar kat Politektik Kota Bharu dulu naik motor je ulang alik ke kampungnya di Sg. Besar. Semua motor dia henjut, RXZ, 100 Sports & macam-macam lah. Senang cerita Lebuhraya Timur-Barat tu memang dalam poket dia, kira rider kental jugak lah hahaha!! 

So apa lagi, kasi plan lebih kurang & ajak kawan-kawan yang berminat. Kebetulan pula masa tu kawan aku, Ijal nak jual Yamaha Lagenda, aku pun terus jual SRE apek jual sayur tu & sambar Lagenda dia, dia pulak ambil Yamaha LC135. Nak ride jauh sikit ni naik motor selesa sikitlah kan hihi..

Plan asal nak pergi dalam 10 biji motor/rider je, tapi makin hari makin bertambah. Hantamlah janji sama-sama boleh ride. Minggu terakhir sebelum ride tu ada lebih kurang 30 biji motor. Walau apa pun keselamatan kena jaga. Oleh kerana nak berkonvoi dengan jumlah yang agak besar, aku pun buat surat makluman kepada Balai Trafik Klang (atas nasihat rider-rider yang selalu berkonvoi dalam kumpulan yang besar), kalau jadi apa-apa pihak polis dah sedia maklum lah.

1 comment:

  1. boss , tongkang kena book atau mmg dh ade ke mcmner boss ?

    ReplyDelete