Friday 19 February 2016

Tamat Zaman Bekerja

Tahun 2011 adalah tahun terakhir aku bergelar 'pekerja makan gaji'. Sebenarnya dah lama terfikir untuk berhijrah & memulakan sesuatu yang baru tapi tak cukup kekuatan. Atas dorongan isteri, akhirnya aku meletakkan jawatan setelah berkhidmat hampir 7 tahun di CWT Commodities. Oleh kerana plan untuk bekerja sendiri memerlukan aku bergerak ke sana sini berjumpa orang, rasanya memang kena upgrade motor lah hehe..

Beberapa hari selepas keluar keadi, ini lah namanya sepakat membawa berkat hahaha

Dari Lagenda disumpah menjadi LC135 pula. Tapi ada kisah disebalik pembelian motor ni hahaha.. Sebelum beli, aku & Joe dah plan sesuatu. Kita beli motor sama-sama, lepas tu kita ride keliling Semenanjung Malaysia!! Punyalah berkobar-kobar masa tu, sama-sama tunggu plat BLC sempena motor LC kan, warna sama hitam, no.plat pun dah dekat-dekat je kan. Haha kembar tak seiras ni memang syok la kalau ride berdua.

Merata juga aku bawa motor ni. Runner sana sini, lepas juga lah sampai ke Bentong & Melaka tapi solo ride lah sebab hal kerja. Henjut je apa yang ada, banyak jimat tu kalau nak banding guna kereta kan haha.. Joe pula tak banyak guna sebab dia memang kat bengkel je setiap hari.

Benda wajib dalam topbox tu adalah spray rantai, tools, baju hujan & sandal

Pada aku LC135 ni antara motor kapcai 4-stroke yang terbaik. Maintenance pun senang, jaga minyak hitam & rantai je. Atas highway memang pulas throttle habis punya haha.. Dari mula keluar kedai sampai la saat ditalakkan masih boleh maintain top speed hampir 140kmh, tapi tak sehebat 1st model LC135 yang takde cut-off pada CDI nya, senang-senang boleh cecah 160kmh. Ala cukuplah tu kan, nak laju lagi tukar kunci la hahaha.. 

No comments:

Post a Comment